Kladdis & vila!

Nu är det några dagar sen jag skrev!

Söndags: Tog det rätt lugnt i huset... Målade S gadrober, fin målade lite på golvlisterna å började riva lite tapet å lister i vårt sovrum ( Som vi nu ska sätta upp igen, alltså listerna. För nu har vi kommit på en smart lösning... Vi fixar så vi får helt släta väggar å målar tak å gadrober... Men sen målar vi rummet istället... För det kanske tar 1,5-2år innan vi ska riva i huset igen å då får mina fina tapeter komma upp istället.)
Samuel var hos farmor idag.

Måndag: Hade telefon dag... Satt i telefon på dagen i ca. 6h... Pratade med torsby kommun ang. sopper å vatten i Stöllet å Ambjörby & med bostadsanpassaren på kommunen. Pratade med sjukterapeften, sköterska på astma & allergi, fortum..... Vet ni vad mina förra hyres gäster använde i strömförbrukning per år... 36000kW... Å hyresgästerna innan å jag hade ca..7500-8500kW per år.. Men förra hyrsgästen skulle ha 35´ inne... Å hade fläktstyrda elelement ca.10st i huset... Dom var helt chockade på fortum... Sen var det säkert mer samtal som jag förträngt.
Vi stack till huset på kvällen å förberedde i tv-rummet för målning... donade med S gadrober...

Tisdag: Sjukhusdag... Helen blev med... som tur var... funkar nästan inte längre att släpa på S själv.. Först var vi på hab. mellan 11-14... Mätning för forskning som han är med i CPUP.... För hjärnskadade/cp-skadade..-.. Fick med oss en större gåstol å en tuff matstol/rullstol från hab. Hoppas han nöjer sig bättre å va ensam nu..
Sen 1,5h på astma & allergi barn... Dom kollade lite å pratade... å gjorde pricktest... Han är inte allergisk mot katt,nötter, mjölk å 2andra.. Skönt... Vi kan behålla Fingal en stund te... =) Å sen fick vi en elektrisk astma maskin... som ska vara hemma... nästa v. på torsdag e det sjukhus igen... å då får vi en elektrisk som man kan ladda upp å ta med sig lite överalllt...
Sen stack vi te Maccadonkan... Å åt... -Gottit!
När vi var mätta å belåtna å S trött stack vi te stuvbutiken å handlade lite färg å rollar å sen te barnenshus... Det e ju en liten kille som heter Vincent som snart fyller år.. Å hittade en rislampa te S rum med Nalle phu... Hade tänkt köpa en vit på ikea... Men denna kunde jag inte låta bli... Nu e det bara en söt (kanske nalle phu) fönsterlampa som saknas..
Sen IKEA! Vandrade lite långsamt runt å njöt å spanade... Blev lite grejer... 3fönsterlampor, matta, tyg, krukor m.m.m..
Åkte hem! Kom hem vid 23.. Trötta å slitna som attans.. S somnade strax efter 00...

Onsdag: Möten med bostadanpassaren å sjukterapeften i nya huset... ramp å byte av toa dörr å bort med trösklar..
Sen måla lite å sen till huset i Ambjörby för möte med mäklaren...
Te nya huset å fixa mat te gubbe.son å mamma... Å sen måla tv-rummet en andra gång...

Torsdag: Kladdis med massa barn! Det är jätte kul på kladdis å få se hus alla e... Men jag ska inte ljuga å säga att det inte e JÄVLIGT jobbigt oxå ibland.. Man vaknar till å får sanningen skjuten in i hjärtat...
S fick alla morgon mediciner å åt sin gröt å sen slocknade han vid påklädningen... Så trött som jag själv e... Å egentligen ville hem å sova lite när han sov så fick jag bli me Helen hem på brunch... För att han skulle få sova en stund... Å hör å häpnad.. Han sov ca.45minuter efter jag ställt vagnen hos Helen.. Så det blev väl 1,5h iallafall...
Hem å fixa mat... Stuvade makaroner å falukorv te oss vuxna å S fick stuvade (makaroner+falukorv+morot).. Å han tyckte nog om det... Sen släkte vi ner huset.. A la sig i Rickards rum,. S i sin säng, Å jag på soffan å där sov vi i 2,5h... MMMMMMM så skönt!
Sen blev de en snabb sväng te huset på kvällen för jag hade glömt S´s matväska...

Å nu säger jag GODNATT på er allesammans!

Hittade inte kameran idag... skulle ta kort på kladdis å i huset så ni får se huset i smyg här... Får leta imorgon igen

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har fått en award! Hämta den hos mig! =)

2009-02-09 @ 20:38:40
URL: http://mariairansby.blogg.se/
Postat av: Maria

Du har fått en award! Hämta den hos mig! =)

2009-02-09 @ 20:40:39
URL: http://mariairansby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0